FAQ

Frågor och Svar (FAQ)

Vilken hårlängd borde jag välja?

  • Välj kort hår ifall ditt hår är ovan käklinjen
  • Välj mellanlångt ifall ditt hår är ovanför axlarna, men under käklinjen
  • Välj långt hår ifall ditt hår är ovanför skulderbladen, men under axlarna
  • Välj extralångt hår ifall ditt hår går ner under skulderbladen

Varför är priser hos Timma lägre än vanliga priser?

Det finns många anledningar till varför Timmas priser är lägre. Salongen eller kliniken anmäler luckor som finns under de kommande dagarna till Timma. Dessa tider skulle annars med stor sannolikhet förbli tomma och därmed leda till förlust av intäkter för salongen/kliniken. Utöver det betalas tider som bokas via Timma på förhand, vilket leder till att avsevärt färre avbokningar som är en vanlig orsakar till förlust av intäkter. Timma sparar även därför salongen/kliniken den tid som krävs för att ta emot betalning och hen kan därför förbereda sig inför nästa kund.

Jag vill ändra min tid som jag bokat via Timma.

Ifall du vill ändra tiden du bokat via Timma lönar det sig att i första hand att kontakta salongen/kliniken som du bokat tiden hos. I de allra flesta fall kan de ändra din tid direkt. Om det mot förmodan inte går kan du kontakta info@timma.fi.

Jag vill avboka tiden jag bokat via Timma.

För frisör- ,skönhet-, och massage-branschens professionella orsakar avbokade tider en stor förlust av intäkter, speciellt eftersom avbokade tider som sker i sista minut sällan kan ersättas med nya kunder. Salonger/kliniker förlorar således hela intäkter som motsvarar tjänsternas pris. Eftersom att betalningen sker på förhand via Timma sker färre avbokningar, vilket möjliggör för Timma att erbjuda lägre priser.

Vid exempelvis sjukfall eller för andra personliga skäl måste förstås tiden ibland avbokas. I dessa fall ber vi er kontakta salongen/kliniken och komma överens om avbokning, samt möjligtvis återbetalning av pengarna. Våra tjänsteleverantörer har stor förståelse för dessa företeelser och en överenskommelse där båda parterna är nöjda kan uppnås.

Min tjänst blev avbokad på grund av Timma eller tjänsteleverantören

Ibland händer det att personen du köpt en tid hos blir sjuk eller att ett fel uppstår i Timmas system, vilket leder till att du inte får tjänsten du köpte. I Timma är detta väldigt sällsynt, men ifall detta skulle inträffa returnerar vi hela beloppet. Ifall orsaken beror på tjänsteleverantören kontaktar de Timma, i övriga fall kontaktar du själv Timma via info@timma.se. Ifall avbokning av tiden orsakar dig besvär (T.ex. du har redan rest till platsen), kompenserar vi förlusten från fall till fall med presentkort.

Kan jag ta bort mitt betalkort från kontot?

Ditt betalkort kopplas till ditt konto så att du inte behöver mata in informationen nästa gång du utför ett köp. Många av våra kunder köper tider på allmänna platser t.ex. bussar eller tåg, där skrivandet av betalinformation upplevs osäkert. Vi använder Stripes tjänst för behandling och debitering av ditt betalkort. Stripe är PCI-certifierad och internationellt erkänd pålitlig betaltjänst. Vi på Timma ser endast betalkortets fyra sista siffrorna och giltighetstiden.

Hur tar jag bort mitt Timma-konto?

Som konsument har du rätt att kräva borttagandet av ditt konto från vårt system. Ifall du vill radera ditt konto kontakta info@timma.se så tar vi bort ditt konto.